Om nieuwe leden te werven heeft er op Wereld Diabetes Dag 2014 een ultrakorte online actie plaatsgevonden. Met resultaat: in 1 dag 10% van het jaarlijks ledenaantal geworven!
Met een voorbereidingstijd van 1 week, een aankondiging van 1 week en een campagnedag van exact 24 uur is er een optimaal resultaat behaald. Mensen werden lid van 00.03 uur in de nacht tot 23.56 in de late avond. De hele dag door werden mensen massaal lid.
De actie werd gecommuniceerd op de homepage van dvn.nl, Twitter, Facebook en LinkedIn (zonder social ads). Alles uiteraard in een zeer herkenbaar jasje. Alle uitingen liepen naar 1 conversiepagina: de pagina Word Lid op dvn.nl
Voor deze actie heb ik het concept medebedacht en het ontwerp, teksten en verdere uitrol uitgevoerd. Er is een tell-a-friend optie voor ontwikkeld zodat mensen de actie eenvoudig naar een vriend of vriendin konden doormailen. Ook intern moesten zaken anders ingericht worden voor de actie: bijvoorbeeld een ander welkomstpakket dan normaal, overleg met de financiele administratie om de korting goed te verwerken en de klantenservice informeren voor vragen van buiten.