Beheer van de corporate website van Diabetesvereniging Nederland gedurende ruim drie jaar. Deze site bevat een openbaar deel, een afgeschermd vrijwilligersdeel, 21 sub-websites en een e-commercedeel. Het is de hub waar alle kanalen op uitkomen: nieuwsbrieven, social mediaberichten, acties, emailhandtekening, ledenmagazine, externe webbanners etc.
Door grondige aanpassing van de site en de toepassing van onder andere SEO, SEA en online acties is de ledenconversie in 2014 met 38% gestegen. Een geweldig resultaat na jaren van ledenverlies.
Bij het beheer hoorde:
– schrijven van de jaarplannen
– aansturen webteam
– contact met de CMS-bouwer
– beheer van het webbudget
– SEA: Adwords & Grants optimaliseren
– SEO: iedere pagina SEO-proof gemaakt
– in-depth analyse via Google Analytics
– bedenken van nieuwe functionaliteiten (tell a friend, twitterfeed)
– online acties beheren op de site
– trends van gebruikers signaleren (bv door zoekwoorden, enquetes en statistieken)
– CMS-trainingen aan de regiowebmasters van de 21 landelijke regio’s